Rapport från Petros prylar.


Idag har jag gjort det sista på mycket.
Nya klädvårdsrummet som vi hållit på med i evigheter känns det som.
Gardin, draperi, sista lådan monterad, styrt upp det mesta.

Gardinen är ett gammalt lakan som jag hittade på myrorna med brodyr och virkad spets.
Brodyren är E L i snirklig stil som i dotterns namn.. Hon var dock inte lika entusiastisk över ett gammalt lakan i mycket bra skick från förr. Så lakanet/gardinen hamnade i klädrummet istället för i hennes. Jag tycker det är värdefullt trots sina 25 kr.

Jag hittade en gammal halsduk som ej var färdigstickad så den håller jag på med nu. Det var väl tre år sedan den påbörjades.

Hela julen är utstädad utom granen. Den står naken och mörk i hörnet.

E har bakat så goda kakor att jag borde stå på löpbandet hela tiden.

Allt inför resan till isbjörnarna i Vemdalen är packat. Nu väntar 4 dagar i vinterland. Det ska bli mysigt och mildare.

Vi har bokat det sista på Floridaresan. Hyrbilen. Bil och bil. 15 säters Cheva. Hoppas på lite värme over there men hörde på radion att det är så kallt där nu så att apelsinerna fryser och juicen blir dyrare. Om det inte vänder skickar jag ett argt mail Obama eller nåt.

Ha det gott för det ska jag ha.

























1 kommentar:

Cattis sa...

Du skojar......fryser apelsinerna????Det måste jag kolla om det verkligen stämmer, för OM det är sant så känns det sådär måste jag säga!! Jag SKA ha varmt i USA så är det bara!!!!!!!!!!!!!!!!!