Ubermenchen.


Ibland träffar man helt sjukt kompetenta människor.
Socialt, affärsmässigt, strategiskt och helt ubermenchen,
Den jag personen jag tänker på läste av mina två meningar från ett mail och hade fattat hela grejen så pass bra att han beskrev det bättre än vad jag själv hade kunnat förklara.
Rätt person på rätt plats gör hela skillnaden.
Jag tror nyckeln till sådan kompetens handlar om naturligtvis osedvanlig skärpa men främst intresse för människan mitt emot.

Ett bra knep är att använda sig av;
när?
vad?
hur?
var?
vem?
Intresse för människan mitt emot helt enkelt.



2 kommentarer:

Cattis sa...

Vem är det du beskriver så vackert??? Varför så annonym när du är så berömmande???
Men jag förstår vad du menar helt å hållet, vissa människor har det bara......

Cattis sa...

oj stavfel........