Annandag.


Pigg!

Jag har sovit ett par timmar efter akut illamående. Om jag låg prick stilla så klarade jag mig från att spy. Det enda som kom ur mig var några "dö höna" rapar.
Det uttrycket kommer ifrån när vår labbetjej Ida hade ätit en dö höna i skogen och senare satt ihop med J och två killar i en bil till Stockholm. Allt var helt Ok till de efter att ha besökt en restaurang ett par timmar och hoppade in i bilen igen där Ida hade varit under tiden. Alla hoppade in, stängde dörrarna för att köra iväg och de drog ett djupt andetag och... flög ur.
Värst var det väl för honom som satt bak och skulle ur den tredörrars bilen fortare än kvickt.

Illamåendet idag bara kom över mig när hela familjen + svärföräldrarna låg i deras sängar och kollade gamla superåtta filmer.
Det var mest J naken med sin bror i plastpoolen på filmen och när tomten kommer osv till de blev 12-13 år . Fast då var de inte nakna längre och plastpoolen var utbytt mot slalombacke, hembyggd flotte och moped. Det roligaste var nog när svärfar, medan han filmade, blev översprungen av en cowboyhäst på High Chaparall.

Jag vaknade vid halv åtta snåret och var extremt sugen på pizza fast jag mådde illa. Det var som en dröm när E kom in till mig och sa att de hade köpt pizza. Hur kan man vara magsjuk och längta efter pizza? Hur som helst mumsade jag ihop med en avslagen cola och illamåendet var som bortblåst.

Imorgon väntar fotbollscup hela dagen.

Bilden är från Peking 2008. Behöver jag säga att jag inte tyckte om pekinganka?






Inga kommentarer: