Midvintermorgonens köld är svår.


Nu sitter man här i arla morgonstund, i onödan. Är ingen vän av att gå upp i morgon arlastund.
Mitt resesällskap tillika chef är försenad med tåget och vår roundtrip till 8 butiker med 8 chokladkartonger blir ett par timmar försenad. 60 mil framför mig på vintervägar i ett skal kallad skoda...
Första tanken var att gå och lägga sig igen men jag har en jobbplånbok som inte går att stänga för alla kvitton så det blir första stenen att lämna mina tyngda axlar.
Ute lyser det fint igen i träden. J slet sönder samtliga sladdar till belysningen med snöslungan. så det blev mörk och tråkigt lagom till jul men nu är det fixat!
Julematen är beställd och blir hemburen vid 18 tiden ikväll. Knäcken blev lite hård igen, granen är fraktad i min cab och två flickebarn. Det gick men det var inte mer.
Skumtomtarna och polkagrisarna är slut. Korten är skickade och klapparna är nästan klara.
Endast lilla jag, Sigrid och tomten är vaken...

Inga kommentarer: