Biokväll.


Jag och J har just beskådat hur Quentin Tarantino ändrat historien en aning för nazisterna.
M. fl.
Barnen har just kollat på kanske världens bästa film; Slumdog millionaire men de verkar inte så euforiska som jag var när jag hade sett den.
Inglourious Basterds var inte som jag trott men vilken Tarantinofilm är det?
Oväntad, galen, blodig, gripande, lång och så där bra så man blir stolt (why?) glad och lättad att det finns sådana som han.

Vänta lite... jag var tvungen att rädda katten som hängde i bokhyllan som i den där filmen där de bergklättrar och han tappar henne i supet. Hon hängde precis så. Don't let go, I got you!
Det var en parantes.


Nazzarna spelas överjävligt bra, fjolliga och snuskiga. Brad Pitt var som vanligt briljant och lysande!

För få mer filmrecentioner kan jag rekommendera Fiffis Filmtajm där ni kan läsa riktiga recentioner från en fantasifull och finurlig flicka.

Inga kommentarer: