Dagen D.


Nu har 40 årsdagen passerat och jag är precis så där gammal som mina föräldrar i albumen där de sitter i storblommiga, brungröna kläder i manchesterfåtöljer i vardagsrummet på någon fest och bolmar. De ser ju rätt unga ut trots lite sliriga och röda ögon i det inpyrda rummet.
Idag fyller min mamma 67 !

Andra tecken på att jag fyllde 40 i förrgår. Jag har nobelfesten på TV i bakgrunden. Jag har fått spel på min otekniska förmåga när jag skulle få upp locket på dottern nya mobil, jag har arrangerat storstäd med barnen, jag mular just i mig Noblesse, jag har bytt ut alla mina string till hipsters, jag har förlängt naglarna, jag har städat toaletten i reklampauserna i Mammas pojkar. Jag har lagt in en duk i frysen för att få bort stearinet. Jag har träningvärk efter ett lååång och hängiven dansnatt i Borås.
Jag har fått stressattack inför lite fest imorgon. Tack gode gud för att vi valde catering imorgon!

Det var lite konstigt att jag skulle resa bort på min 40-årsdag. Men jag hann bli uppvaktad av familjen med chokladbollar, paket, pussar och kramar :)
Sen fortsatte uppvaktandet på Coop parkeringen vid åttasnåret (av en slump) och sen hela natten.

Jag var nedbjuden på stormöte och storbaluns med jobbet.
I bussen ner till Borås blev jag hurrad av kära kollegor och fick fina smycken och choklad :)
Dagen fortsatte med massor av sms, mms, grattiskramar och en och annan chokladmedaljong runt halsen :)
Ännu mer presenter på kvällen av fler kära kollegor med massor av skratt på hotellrummet, blommor och Spa-presentkort :)
Det var verkligen fest och dans hela natten och den sista hurraropen skallade från 200 kollegor till mig där på scenen tillsammans med bandet.

Jag har inte känt mig så uppskattad på väldigt länge så jag sög i mig hela dagen och natten.
Det kunde inte bli bättre firande av sin 40 årsdag trots allt!
Tack alla som förgyllde min dag!





Inga kommentarer: