Abra ca dabra. Simsalabim.

Tänk om man hade ett trollspö! Hokus pokus filijockus!
Ett sving bara så var allt klart. Att min bod stod klar att inreda, fylla med fina, fina varor och skriva egna skyltar. MIN BOD *himlar drömskt med ögonen*
Jag är så långt framme i tankarna och i handling så jag blir helt slut. Lam liksom, för jag kommer ingen vart. Inte med det väsentligaste iallfall.
Jag har kollat med grannarna. Jo rå' det är OK med boden på tomten.
Jag har börjat att måla om skåp som J snickrade för 14 år sedan som blir perfekta att ha produkter i.
Jag har gjort en preorder i katalogen. Jag har registrerat en firma.
Jag har letat friggebod på nätet och involverat både J och svärfar i sökandet.
Har hittat lite olika alternativ. Vissa är det leveranstid på och det kommer inte på fråga.
NU.
Men det är ju inte så lätt och det tar på mig, tär på mig.
Jag känner mig som en duracellkanin som hela tiden går igång och tummar som fan och som tvingas att bromsa, går igång, trummar som fan och tvingas bromsa.
Nu ska jag bort i jobb i tre dagar så nu får tankarna skingras ett tag.
Tänk om man kunde få ha det här roliga jobbet utan att behöva åka iväg. Det är tredubbel uppoffring att ge sig iväg 30 mil för att jobba. Kommer hem sent på onsdag. See you.




2 kommentarer:

Kommandoran sa...

Har du lust att anställa mig i boden? Jag kan stå där, iklädd Odd Molly o vara trevlig och snygg. Pladdra och slå in paket och boa.

När börjar jag?

Anonym sa...

Klart att vi skall fixa Din stora
dröm.Vi Gör det tillsammans.
Svärfar