Inte undrar på att man lackar ur ibland.

Snart klar med jobbet. Det tar så lång tid att vänta på att filerna ska ladda upp. Sitta och göra ingenting och bara glo på ett timglas är inte min grej.

Jag kör ihop degen till luccebullarna så hinner de jäsa tills jag är helt klar. Bra ide'!
Fram med matberedaren, smula jäst, skit mjölken blev för varm. Häller allt i en tillbringare och sänker ner i kallt vatten i diskhon. Svalna fort nu rå'.

Skicka mer mail, vänta på att filerna laddas ner. , gör nåt nyttigt under tiden.

Börjar plocka ut diskmaskinen. Tallrikar och glas högt och lågt. Hinner inte riktigt klart när jag hör att jag får flera mail i inboxen.
Dina filer inte gick att öppna är ett rungande svar från 23 butiker och kolleger. Stånk!

Nu är mjölken svalare. Häller den över jästen. Snurrar till på matberedaren för att jästen ska lösas upp. Smatter och splasch! Hela köket är nedstänkt i degspad. Väggar, bänk, katten, fönstret, rena disken som stod lite överallt och jag själv.
Jag hade glömt att sätta på kanten upptill.

Nu kan det inte bli värre. Jo, det kunde det. Det ringer på dörren och mamma kommer på besök. Lägligt...


Inga kommentarer: