03.4


I natt vakande jag av att någon rykte i yttredörrhandtaget.
Hörde jag rätt?  jo tvärsäker. 
J vakna! J rusade ut på balkongen och ropade hallå, hallååå, HALLÅ till denne man som faktiskt stog på trappen. Inget svar. 
J stack ner till nedervåningen och ringde polisen och det var då jag fick veta att det verkligen stog någon där. Man blir grymt rädd på nätterna. Jag blev precis som i drömmar helt förstenad och kunde inte röra mig. På med tröja , hittade ingen i mörkret och väntade på att mannen skulle börja slå in dörren (som dom gör på film).
Jag har inte blivit riktigt rädd så många gånger men den känslan av att vara oskyddad, helt naken liksom infann sig då med. Det har hänt en gång förut. En kille kom in i butiken där jag jobbade och sa att snart kommer det ett par killar med pistol. Då var den där känslan av att vara oskyddad, från kassadisken och uppåt, där oxå. ( killen trodde han va cool men det kom ingen med pistol)
Hur som helst medan vi väntar på polisen ser vi killen med stor jacka och uppdragen luva till slut vingla iväg över gatan, storgrinandes och vinglar in till ett annat hus. Där hörde han tydligen hemma för när polisen kom visade vi dit dem o så var de snart tillbaka igen utan massmördaren( eller var det någon som fått för mycket starkvinsglögg bara?)

OBS, ni som läser detta så talar vi inte om detta för kidsen!!!!! 
Med tanke på hur rädd jag blev och eftersom de är själva ganska mycket så är det väldigt onödigt.


Inga kommentarer: