Luccebullar i öronen.


Igår var det en äkta adventsöndag.
Efter lite knorrande från mig till J att han inte städat typ på jäääättelääääänge (liten överdrift) så fixade han klart den sista och stjätte ! tvätten. Toan och golven var klara och frukosten stod på bordet. Sen drog han ut och tvättade min bil...Skaplig effekt knorret hade. 

Jag bakade luccebullar , varför? Barnen gillar inte saffran men det SKA göras. J och jag behöver inte vetemjöl runt midjan direkt. Lite främmande kommer nästa helg så det går nog åt.

Ingen första advent utan en julmarknad!  Slottet i Örebro hade julmarkand i år. Inte så stort utbud direkt. Förra året var jag på Steninge Slott på julmarknad. DET var storslaget och helt fantastiskt. Kan verkligen rekommenderas! Den som vill prova på glasblåsning kan göra det för en OK peng. Man får mycket hjälp av unga män i taighta linnen så man blir nöjd... med sina alster alltså.

Efter slottet fick jag väcka J i soffan (lite tröttt stackarn) och vi begav oss till lite adventsmys hos svärpäronen. De hade enligt tradition öppet hus på "Bastugalleriet" Svärmors  konstatelje. De hade pyntat med marschaller i hela gången till partytältet med ljusslingor i. Glögg och korv, mumma.
Dottern och jag köpte örhängen med tomtar och luccebullar. Så nu har jag bokstavligen luccebullar ända upp i öronen.  
Skön adventssöndag!


Inga kommentarer: