10 i topp äckligt!




10: Gubbar som hostar slem.
Min största problem när jag var gravid. Till slut gick jag inte ut på lunchen för jag visste att det skulle komma någon gubbe och harkla slem i örat på mig. Jag gick inomhus för att köpa lunch. Tror ni inte det kommer en gubbe och hostar och spottar ut det han fick upp uuuhhhh i handsken Mitt framför ögonen på mig. Då fick jag svälja kräk och vände på klcken. Ingen lunch idag hller.

9: Stora grodor utan ben.
Grodan hittade jag i trädgården med avbitna ben. Den var stor och fet med utstickande skelettdelar till ben. Först låg den på rygg och då fattade jag inte riktigt vad det var sen vände vi på den och fy fan! Straxt därefter får vi se den till synes mätta igelkotten som låg och vilade sig på maten under en buske. Igelkottar är oxå äckliga därmed.

8: Uppsvullna slemmiga grodor i breddavloppet i poolen.
Gud vet hur länge den legat där. J stoppade in handen för att rensa bort lite ev. löv. Man ser inte vad som ligger där men man känner....

7: Ihjältrampade grodor.
När jag joggade på min välkända joggingrunda i skogen en underbar vårdag var den fullkomligt invaderad av paddor och grodor av olika slag. De hade tydligen en massvandring (de som överlevt bilar ,hästar och joggare) just den dan. De resulterade i en jävligt snabb och orytmiskt joggingrunda med blandade småhopp och skräckfyllda utrop.
Levande grodor är inte så äckliga men överkörda och ihjältrampade som här, avbitna ben och uppsvullna döa i breddavloppet ÄR äckligt!

6: Morgonens avsnitt av julkalendern.
Den krulliga killen får ett glas med urinprov som han dricker.
Vilken mysig början på dan...

5: Runar.

4: Ärtsoppa.
Lukten ,smaken , konsistensen.

3: Reklamen för Gardasil.
Livmodertapp vaccin . Hör den ofta på radion när jag kör bil och blir helt yr och svimfärdig. Bara tanken av att ta en spruta på livmodertappen...jag ser livmodertappar överallt och det är så äckligt....

2: Hönslöss:
J skötte om sina föräldrars höns ett par dar en sommar.
Han hade gjort det han skulle i hönshuset och gick in och såg att det ramlade smågrejor ner på det vita pappret han hade framför sig. De KRÖP!.
I ilfart i bilen, mot alla rödljus, sladdade och parkerade han bilen tvärs över ett par handikapparkeringsplatser och utan att låsa stormade han vrålandes in på apoteket.
Jag haaaar hööönslöööösss!!!!!!!

1: Jättegräshoppor.
Det kryllade av dom på ett otroligt soft ställe på Kefalonia som jag besökte i somras . De var lite bruna och inte lika illgröna som i Sverige men lika äckliga. Man såg den inte förrän man precis skulle sätta ner foten då dom hoppade iväg.
Bland låga moderna korgmöbler och stora vita tygstycken som skyddade från den stekande solen satt folk i nästan inga kläder. Lyssnades på cool upphottad orientalisk musik och läppjande på en long dring eller avnjöt en greksallad kunde de även åskåda en hoppandes hysterisk ganska blek turist.











4 kommentarer:

Fiffi sa...

Hahahaha. Rolig blogg! Men du glömde en sak: mina snorpapper ;D

Förresten.. rostiga järnbokstäver, 195 kr st, Årstiden. Se nya Hus&Hem sid 122.
Puss!

Petronella sa...

ja tack, jag har köpt v där och skickat efter s o från Luleå.Dina snorpapper är inget som jag har i minnet :O)

J sa...

Nej F:s snorpapper minns inte jag heller, MEN DINA GLÖMMER MAN INTE!
Du glömde även de där vita med klister på baksidan som finns i din låda på toaletten - JÄTTEÄCKLIGA!!!
//J

Fiffi sa...

Bosse Bildoktorn och Lasse Berghagen då....? Var hamnar dom?