All I want for christmas.


Nu är julstämningen i topp!
I år har jag tagit över traditionen att baka ägglimpa till jul. Mamma sa -"det kan du glömma"
 när jag frågade försiktigt efter årets ägglimpa. 
Mamma har lämnat över det till mig nu tydligen och allt gick som smort. Min absolut favvo julskiva "Have a Ally Christmas" i cd:n och bakassistenten dånade ihop. Jag glömde inte en enda indgrideiens...ingridie...  äh jag glömde inte nåt som skulle i degen och den släppte i kanterna och verkade smidig i bunken. På med bakduk (har alltid samma av vidskepliga skäl.) 
Sen kom det, skräcken, degjävelen jäste inte. Det är inte första gången i det här huset. 
Radon eller vad är det för fel? Dags att byta bakduk?  Till slut samlade jag mig och satte bakbunken på spisen över ugnen som stod på 200 g och så efter 2 timmar var den lika mjuk, stor  och go som min mage. Då brukar det vara dags att baka ut brödet. Det är bara att jämföra. Mage deg, deg mage ja nu är det klart!
Inget ont som inte har nåt gott med sig.
Hur som helst så blev det tre jättestora tjocka underbara ägglimpor som smakade jul.
All I want for christmas is ägglimpa.




Inga kommentarer: