Bjudna på middag.


Tv:n var på vid fredagstacosbordet. De blev "Go kväll" på 2:an och jag mumlade till dottern
 -"det här tittar bara pensionärer på"
Kom på mig själv ganska snabbt när eftertexterna rullade att jag med nöje hade sett hela Go kväll...
Hur som helst var det Måns Herngren som fick välja 4 personer som han skulle vilja ha vid bordet. Vilka skulle jag vilja ha vid mitt bord? Det får inte vara familjen.

På min högra sida. Farmor, Gerda som dog innan jag blivit vuxen, jag var bara 14 och skulle verkligen velat ha henne kvar än idag. Hon bodde i en lägenhet i Sollefteå en trappa upp.
Hon rökte Blå blend inomhus. Hon sa Hej då när man kom. Hon hade alldeles pudriga småfjuniga aprikosa kinder och målade ögonbryn. Hon hade sina löständer i ett glas på handfatet. Jag fick hur mycket tunnbröd med messmör som helst. Hon kallade mig lilla dockan.
Farmor hade alltid tvådelade klänningar i polyester. En kommer jag speciellt ihåg. Överdelen var lite ljusare blå med ett prickigt mönster och kjolen lite mörkare blå med samma mönster. 
Lite psykadeliskt mönster liksom, antar att det var 70- talsmodernt. Till det hade hon  alltid tjocka hudfärgade strumpbyxor. Hon var världens snällaste.

Nästa person på vänstra sidan...närmast mig....
Brad Pitt så klart. Inte bara för att han är vansinnigt vacker och min största crush utan så verkar han rolig och smart. Han får absolut inte ta med sig sin fru!

När man tänker på skådisar eller snyggingar snurrar det i huvet. Nicolas Cage, Robbie, Elvis Evan Mcgregor men nej Pitt får det bli.

Nu blir det svårt, två personer kvar..hmmmmm.
Jag var ju helt Prince tokig i många många år men vad pratar man med honom om?

Nu vet jag, Prinsessan Diana. Skulle verkligen vilja prata med henne om vad som hände med Charles och Dodi. När vi hade pratat i flera timmar skulle jag skjutsa henne till Skavsta och så skulle hon få ta första ryanair till sina söner. Lady Di får sitta bredvid farmor. Farmor var intresserad av kungar och drottningar. Hon och jag klippte ut kungen och Silvia som klippdockor ur "Året Runt" som hon prenumererade på. Jag fick hela klippdockekartongen av pappa för nåt år sedan. The Osmonds, Björn och Benny .Jag har alla kändisar från 70-talet som klippdockor. Undrar vad de är värda?

Vem placerar man bredvid Brad Pitt? Ingen yngre female än mig, det är iallafall det säkert.
Det får jag fundera på ett tag.

2 kommentarer:

Fiffi sa...

Finns det nån yngre femme fatale som skulle vara tillräckligt intressant för att hamna vid ditt bord, då kan du nog lugnt sätta henne bredvid Brad. Då är hon klok nog att inte vilja vänstra med en trött och kräkig sexbarnspappa ;D

Petronella sa...

trött och kräkig ....det är inte riktigt så jag ser honom och förstör nu inte min Hollywood bild av Pitten!