Tovade tomtar och lovikavantar



En ny passion har slagit till och att tova ull är otroligt kul! Köpte en enkel pysselsats på Panduro åt barnen..ehhh kanske mest till mig och utvecklade näsnissarna till allt möjligt. Efter kroki och modeteckningskurser i unga dar är jag ff intresserad av kroppar och hur kläder faller på dem. Det går utmärkt att göra små detaljer med tovad ull. Små figurer är skapta som jag döpt till Dagny, Virvla, Kerstin, lovikavantar och hjärtan som man kan brodera på.
Jag har även tovat en hel tomtefamilj iklädda endast stora luvor . Där kan man snacka kulor i grenen/granen. Sååå söta!  
Vita ullhjärtan till granen ett luciatåg ska det bli. Om inte passionen lagt sig till jul...

2 kommentarer:

Fiffi sa...

Passionen får inte lägga sig än. Jag vill så gärna se min familj i tovad ull ;D

Petronella sa...

nerå jag längtar att göra vissa detaljer...hehe