Allt med små bokstäver är hemligt!

Idag har trädgården fått en riktig omgång.
Jag har grävt, rotat, vattnat, grävt lite igen, planterat om, hackat,  toppat alla överblommade knoppar, flyttat krukor och svettats. Bra, eftersom jag gick upp ett kilo på svullosemestern. Hade ju precis kämpat bort det. Kan tyckas töntigt att dilla om ett kilo men den där överjävliga nolltoleransnivån var överskriden. Igen. 
Vill inte, vägrar väga mer än se x t i o s j u. *Skriker ut min fasa likt Ulf Lundell*
"Sextiosju, sextiosju var har du tagit vägen nu? Sextiosju sextiosjuuu vaaar haaar duu taaaaagit vääää-ääägen nuuu?" 
Alla har vi våra gränser, alla har vi våra riktlinjer och vi kan aldrig mäta oss med någon annan än oss själva.  Jag vill komma i mina kläder. Det är så konstigt att ha 42 i midja och rygg och 38 på rumpan/stuss. Inget passar Jag är timglas fast tvärtom. Men, vad tråkigt , skit i det. Åter till trädgården.
Min chokladblomma på altanen har fått fnatt och sprudlar med sina chockladbruna små blommor. (Just nu trycker jag resterna av den Marabou Premium Choklad Hazelnut /Nougat. Det första tryckte jag i mig i n n a n middagen, vuxet va?!). Vita lobelian myllrar och dahlian har blivit krallig och blommar snart för den har fått extra gödning .(precis som jag )

Imorgon väntar en golfrunda med G min elaka syster som inte alls är elak. Hoppas vi kan koncentrera oss på att spela golf och inte bara pladdra. Troligt...


1 kommentar:

A-L sa...

Välkommen tillbaka!

Du är modig du som basunerar ut dina sextiosju, själv kan jag basunera ut vad f-n som helst eftersom jag inte vägt mig på ett år. Men jag skulle nog kunna tralla sjuttiofem (men så är jag ju också 1,93 lång)