Nedräkning.

Haha, nu hade ni allt kul ni som uppmärksammade mina tabbar i förra inlägget. Jag kan riktigt se speciellt en av er dra på smilbanden framför datorn. 
L fick finfina gösar. Tydligen finns det inga gösar i norrland. Det var visst öringar. Ja, ja. Grå, slemmiga och fula var det i allafall. Big beer var det ont om men väl big bear fast bara precis så vi inte kunde se dem. Bara höra och ana dem...



En hel vecka kvar på semestern och det rycker i mitt finger över 
B O K A knappen på alla resesidor. Det kryper, kliar,gnager och det är tungt. Jag har tom tittat på barnens skollovdagar men det ser kört ut. Höstlovet är det enda i sikte. Jag vill , vill, vill, till Grekland, Marseille eller tom. Palma hade funkat. Men det är Närke hela veckan. Sen är det slut, den här semesterchansen, friheten, möjligheten, näringen för resten av året är borta och det känns tomt. Snopet.  Med tanke på hur jag mådde förra vinterperioden får bli uppåtpiller hela hösten. Krumelurpiller och trisslotter.

Det blev ju inte bättre av att se Revolutionary Road i kväll heller...


3 kommentarer:

A-L sa...

Själv bor jag bokstavligt inne på www.ticket.se. Hela dagarna, i tanke eller handling. Snart kommer en gåva från ovan som gör att jag kan boka en höst/vinterresa. Det är jag säker på. För det måste det.

A-L sa...

By the way; har 40-åringarna några särskilda önskningar inför den stora Dagen?

Petronella sa...

Jag önskar mig en Thailandsresa eller trisslotter. En glatt humör blir oxå bra!