Klippor och sand.

Hemma igen efter semester på västkusten och i Skåne. Jag har längtat hit, det var länge sedan.  3 år sen tror jag.
Jag har gjort allt som jag hade tänkt. Nästan.



Jag har:
Blickat ut över hamnen och sjöbodarna med ett glas rose' i handen.
Dykt i det bohusländska glittriga saltvattnet.
Tittat på när barnen fiskar krabbor från bryggan.
Rynkat näsa när de andra äter räkor och annan kattmat.
Förundrats över att alla som bor på västkusten är blonda, bruna och har marinblå sailorjacka.
Blivit vansinnig över att det inte säljs ett enda paraply på smögenbryggan. 
Kollat in 5 miljoners båtar och 5 miljoners havsnära hus.
Briljerat i både plump och boule.
Minigolfen gick n å g o t sämre.
Vandrat melankoliskt ensam på stranden och samlat snäckor helt ett med naturen utan en tanke på bilringen, nästan som hon i Den blå lagunen.
Ätit a l l d e l e s för mycket!
Hälsat på brorsan och blivit jagad av ollonborrar. HUA!
Tittat på Findus ärtskördarlastbilar. De har bråda tider nu.
Rakat benen 80 gånger.
Jagat barnen med solkrämen.
Spanat in DEN Klänningen i skyltfönstret utan prisskylt. Jag förstår varför. Den kostade 3500 kr ?! Bidde ingen klänning. Det är lag på att ha prisskylt i skyltfönstret och inte bara för att såna som jag ska kunna slå bort tanken direkt. Den fanns i min storlek till på råga av allt.
Joggat ...en gång.
Suttit i designad ergonomiskt riktig fåtölj vid strandpromenaden och känt havet blåsa genom håret, genom hela mig förresten.
Hälsat på moster, R och mamma.
Svurigt över sandiga filtar.
Varit hängiven följeslagare av väderleksrapporten både på TV, mobil och i radion.
Längtat efter katten.

Det jag inte gjort:
Joggat varannan dag.
Besökt Danmark. För svag krona.
Handlat "min" klänning.
Blickat ut över hamnen och sjöbodarna med en strawberrydaquiry i handen.
Tyckt det var fint vid hamnen i Kungshamn (skitfult)
Tyckt det var fint på smögenbryggan och hittat fina kläder i de små shoparna där. (bara skit, om man inte vill ha marinblå seglarjacka)
Gått på smögenbryggan i solsken.
Ätit god pasta på restaurang
Bloggat. Datorhaveri.









Inga kommentarer: