Fyrtio!


Han är min maaaaaan och jag vet att han gör så gott han kaaaaan och fast han inte tycker det räcker tiiiiiill han är min 40 åriga man.

Gårdagen då J fyllde 40 år blev lyckad även om det var stessigt trots att vi beställt all mat och tårta.
Jag fick äran att hämta all mat så jag satt i caben med mat och tårtor upp över öronen.
Det är ju inte världens bästa bil för sådana ärenden.
Två stora skinkfat med fruktdekorationer som helst inte skulle komma på svaj. En stor kasse med bröd och sallad. Ett bautavärmeskåp, drösvis med dricka och snacks. Jo, å så min nya klänning oxå. Mmmmmm. Hoppsan, den fick plats alldeles ypperligt.
Jag hittade faktiskt två klänningar på "Tjugotre" och ägarinnan tyckte nog jag skulle ha den mest klassiska men jag gillar ju krumelurer så klassiskt gick bort. Den var billigast tro det eller ej, eller mindre dyrast. One size stod det på etiketten men det gick att korva ner sig i den. Jag blev så söt, så söt i spets. 
Tillbaka till ämnet.
Kvällen blev lyckad med en samlad skara av släktingar och vänner och nu behöver J inte sakna Wiskey på ett tag. Av olika anledningar. 
Det blev party och det slutade med bad med systeryster vid 03.15 med smörmusik i bakgrunden.
Idag är det inte så mycket party. 
J fick biljetter till U2 av mig nu på lördag och det blev en lyckad överraskning. Nu har solen tittat fram så tjing!

3 kommentarer:

Fiffi sa...

Grattis till J sådär lite i efterskott - och förskott!
Ska bli skoj med lite balluns. Jag börjar mögla ihop känner jag ;)

Petronella sa...

Du är inte ensam om att m ö g l a...

A-L sa...

KlänningAR??! Har du köpt fler än en på 23? Nä, nu j*ar, ska jag in till stan och shoppa arslet av mig:)