Ho-hooo...

Idag har jag spelat golf....själv. Jag har aldrig känt mig så ensam i hela mitt liv.
Jag hade bilden av att det skulle vara mysigt. Nästan inget folk och härligt friskt i luften. Bara jag, bolljäveln och ljudet av vagnen som dras genom det fuktiga gräset. Det var verkligen inget folk alls förutom någon någonstans därute. Jag hörde "pinget" från driverslagen någonstans in the wilderness. Det hann bli rätt så mörkt och till slut hittade jag inte ens bollen för det var väl inte så att den var i vattnet, ne-he inte ens chans.
Jag kan tänka mig hur ensamt det måste vara för Fugelsang där ute. Där kan man snacka om att känna sig ensam. Hua.
Jag kommer aldrig gå på bio själv efter det här. Har funderat på det ett par gånger när jag inte fått med mig någon, som idag, men icke, det kommer inte att ske. Att det ska vara så svårt att ha kul alldeles själv. Kanske är det en träningssak? Precis som det är en träningssak med golf. Vet inte vad som är svårast?


2 kommentarer:

Fiffi sa...

Att gå på bio själv är inte kul. Det är FANTASTISKT!!! Prova får du se. Det är avstressande till hundra.

Petronella sa...

Jag blir stressad av att vara själv där man brukar va åtminstone två, tror jag. Helt klart en lära sig sak.
Förresten visste jag att jag skulle få det svaret av dig. Ska man skratta högt själv?