Så som i himmelen.







Jag har varit i himmelen och återvänt. Fan vad kallt det är här.
I himmelen äter man pasta al dente, pizza med extra mozzarella och dricker rödvin i skuggan mest hela dagarna.
Man åker runt på olika vingårdar, besöker vinkällare med ekfat i långa rader och köper Amaronevin billigt, men som blir dyr pga. övervikten hos Ryan. Men vad gör väl det när det bara kostar 2500 för en hel familj hos Ryan att ta sig till himmelen. Man stannar längs vägen, pratar med lärjungarna, läs vinplockarna, och smakar på de mest söta och utsökta druvorna i himmelriket.
Det spelar ingen roll var man stannar till för här är den ena byn trevligare än den andra. Vattnet är sötvatten med småfisk och är glasklart turkost.
Man solar, badar och hyr en båt till barnens stora förtjusning.
Fast det är ganska dyrt med att köpa extra resväskor och återlängtan är stor och skär i hjärtat.
Precis som jag vägrade tvätta bort Ulf Lundell-autografen på 80-talet så tänker jag aldrig någonsin tvätta bort Cappuccinoskummet på överläppen.

3 kommentarer:

Fiffi sa...

Välkomna hem till det fina höstvädret där svart kaffe utan skum kostar 30 spänn och då får man inte ens en biscotti och det enda vattenfordon man kan hyra här är en kanot och hur kul är det på en skala? ;D

Singelmamman sa...

Åh, Ulf Lundell autogram!!! *får ngt drömskt i blicken* ja och fantastisk resa. Tänkte jag säga.

Petronella sa...

Fiffi:
Lite pessimistisk för att ha haft loveweekend i Dalarna kan jag tycka.

Singelmamman:
Autografen fick jag samma kväll som Uffe och dansade på scen till "Do you love me". Det du!
På de bilderna ser jag ut som välgödd hamster fast jag var ung, platt och spinkig. Kinderna visste inte hur mycket de kunde le, antar jag....