Barn av idag.


Det blev en stressig kväll eftersom jag är en riktig tvnörd.

20.00: Den stora resan konkurrerade mot Äntligen hemma.
Det var tvära kast mellan urbefolkningen i Kenya till Lulus bestyr med att inreda en flott nybyggd villa. Kenyanerna visade den svenska familjen hur man bygger en säng av av några smala stammar och långa vassblad. Där satt jag i tvsoffan för sextontusen framför plattteven. Västerländsk 60-talist (nästan 70-talist) med fasa för allt som luktar illa, för allt som har åtta ben och tentaklar eller med problemet med att männen bara har en sträng från växtriket i röven. Tänk om de nyss har bajsat? De har ju inget Lambipapper!
Det tog två minuter utan ett endaste ljud att föda barn för en kenyansk kvinna. Den svenska mamman var helt förbluffad. Vad är det som vi missat här i västvärlden? Det måste vara en helt otrolig resa de svenska familjerna får vara med om. Jag hade inte pallat det, det kan jag lova.
Fast å andra sidan hade jag inte behövt köpa de där pillerna på apoteket idag som gör att man inte är så hungrig och därmed går ned i vikt.
I'ts a sick world.

21.00 Cattis o co. med gästerna Martin Stenmark, Mark Levengood och Ernst Kirschstång.
Men så var det Skavlan på en annan kanal som jag missat varenda gång med Jill, hjärnforskaren som fick en stroke och kunde undersöka sin hjärna inifrån mitt under stroken.
Skavlan vann och jag hann se slutet på Cattis och det gav mersmak för fredagens Ladies night.

Imorgon finns ingen konkurrens. Greys Anatomi kl 21.00 sharp!


När jag skulle söka på negerkvinna på google valde google bort neger och sökte bara på kvinna. Jag tycker neger är ett ganska fint ord och att folket är vackert. Tänk att det är så laddat fortfarande på tvåtusentalet eller så är det just för att det är tvåtusental, eller?!
White people skulle kallas blekfisar istället. Palefart...

Kom på mig själv igen att vara lat, bortskämd, blekfis och så j-a västerländsk igen när jag svor över hur jobbigt det är att man måste flytta musen en liten, liten bit för varje gång du vill klicka på rutan "nästa" för att komma till nästa sida på Google.







1 kommentar:

Singelmamman sa...

Tyvärr såg jag inte ett enda av de program du såg. Ska försöka se dem via nätet.
Inlägg på ordet neger, för mig är det självklart att inte använda det ordet så länge det finns människor som känner sig kränkta och människor som använder det för att kränka. Det sista stöter jag tyvärr på ganska ofta.