Adam Sandler är en stjärna!


Filmtips från en som hinner se film på dagarna.
Jag köpte den ur stället på Coop "2 för 99" och den var fantastiskt bra!
Verkligen ett hett tips.
"Reign over me" är orginaltiteln. På svenska heter den "Vänner för alltid" och den utspelar sig i New York.
Adam Sandler som spelar huvudrollen gör sin bästa roll någonsin. Jag är helt såld på Adam Sandler. Finns det nå't han har gjort dåligt?
Här spelar han spelar en man vars familj omkom den 11 september och har valt sitt eget förträngande sätt att överleva sorgen.
Don Cheadle gör även han en mycket bra film. Ett ansikte jag känner igen från massor av film men kan inte komma på en enda till namnet.
Detta är ett drama på två timmar men det finns även mycket humor i filmen.
Och så grinar man sig helt slut på slutet och detta gör att den lätt får 5 solar.

Se den!

PS/ vill ni se nåt sjukt roligt om än lite mycket fokus på det manliga styrande organet med Adam Sandler ska ni se Zoohan. Helt galet. Bilden blev lite stor på Zoohan mot Reign on me- bilden men det är det filmen går ut på typ. Stor.

2 kommentarer:

Fiffi sa...

Don Cheadle = Oceans Eleven, till exempel. Nåt säger mig att du sett den filmen.

(Nåt = Brad Pitt)

Petronella sa...

Fiffi: Haha, jag visste väl att du skulle vakna av det här inlägget. Jag kollade upp hans filmer och det var ju förstås massor.