Lejon

Min äkta man växer aldrig upp eller så lever han ut sina drömmar.
Jag vet själv vad han skulle säga. "-Jag har råd att köpa det jag vill nu"( nja, en del av det iallfall) och jag kan alltid sälja det sen. Och det gör han. Ofta med vinst. Han skulle sälja en rutten ko till Scan om han var tvungen. Jag har därmed slutat gnälla över pengar som leks bort för jag har lärt mig att det kommer tillbaka eller så är det så'n glädje med leksakerna att t.o.m. jag tycker det är värt det.
Nu finns det en stor skateboard med hjul ? hemma i trädgården. Jag tror man ska ha den ihop med en typ vindsurfingvinge och rulla omkring på när det blåser. Om jag har fattat det rätt. Jo, vindsurfingvingen finns även den här nu . Nyss urpackad ur kartongen. Gissa om sonen är lycklig!
J berättade det med stor intensivitet en kväll när jag redan lagt kudden över huvudet=gonatt. Jag hörde därmed bara det lite dovt under dunet. Hummade lite i ett försök att verka överlycklig jag med.
Jag vet att han vill gärna göra det annorlunda för våra barn än hur vi hade det som barn.
Han skulle säga att vi har möjligheten till skillnad mot våra föräldrar på 70-talet.
J är ett lejon. Står gärna i centrum, vill bli klappad på , dominant och är prylgalen. Det stämmer in på alla punkter med kanske mest på den sista.
I vårt förråd har det varit/finns det: en flakmoppe, ett par olika crossar, tre båtar, paraglidingskärm, traktorsits. Ett litet axplock av vad som åkt in och ut i förrådet.
Jag låter honom hållas med ett leende på läpparna. Jag har nämligen kommit på att det är så många andra som går omkring med "det går aaaaaaldrig"-mentalitet och det är ganska skönt med människor där inget sitter fast.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är gullig, du!
Mina föräldrar ordnade även de med allt jag ville prova på, enda skillnaden är att jag har råd med det till skillnad från mina föräldrar på den tiden som ändå löste det, vilket jag idag kan tycka är en ännu större bedrift! Jag är glad att jag ärvt denna inställning/"genomförarkraft" från mina päron!

Puss
/j