En god bok.


















I år blev årets julklapp en bok. Förhoppningsvis en eller flera goda böcker.
J. köpte en del till mig som han snodde diskret så fort klapparna var utdelade.
Utdelning i år var inte av tomten utan av E, minstingen som gjorde det i och för sig lika bra men visst var det snopet att J gick för att köpa tidningen och kom tillbaka med en...DN. 
Utan skägg.
?

Jaja, julen i år var ju inte som vanliga jular. I fjällen och bara vi. Lite ensamt faktiskt. Speciellt med en f.d. tomte som sjunker in i en bok hela kvällen.
Jag försökte skapa lite lycklig familjestämning och vi åkte pulka som resulterade i en vurpa och sträckning i armen och blåmärken lite överallt. Jag kommer inte ihåg att det var så jobbigt att åka pulka?!
Det kom förbi en husse med en söt hund som vi pratade ihjäl, stackaren. Han ville nog bara hem och fortsätta dansa runt granen (som säkert var perfekt dekorerad) med släkt och vänner.
Neej, vi hade ingen julgran heller. Gjorde ett försök med en alternativ gran med några trendiga svarta spröt i en röd vas men det blev toftigare än en avbarrad gran...
Bästa julklappen var från E som kämpat hela terminen i slöjden med en jättefint skåp!
Den sämsta var fotsvampskrämen från J.

 

4 kommentarer:

bagarfarmor sa...

Nu gör jag ett nytt försök att läsa dina roliga inlägg
Ha det bra i veckan
Kram

Petronella sa...

bagarfarmor haha!

Fiffi sa...

Fotsvampsalva???
Fick inte JAG det ett år av DIG? ;D

Fiffi sa...

Hahhaa... Nej det var fotsvettspray! Nu minns jag!