Greklandcravings!


Nu suger det i Greklandstarmen...
Vid den här tidpunkten på året brukar jag planera som bäst. Jämföra öar, stränder, hotell. 
Jag brukar ha en 9-10 olika förfrågningar på olika hotel på rum, priser och avstånd till stränder. Sist blev jag kompis med Nicos som ägde hotellet på Lefkas genom mailen. Han berättade om de snöoväder som drabbade Grekland och om hur säsongen drog igång. 
 "I run like a dog." Nicos visade sig vara en mycket trevlig, lång grek med gröna ögon...trevlig. 
Nicos hatar värmen och solen . Han bor typ i fel land, har fel yrke som driver ett semesterhotell och fattde inte hur vi kunde välja sol framför skugga.

I år när lågkonjunkturen har slagit till även på våra konton vete fan om jag måste stå ut en hel sommar i Sverige. Hua ligen som farmor sa eller ska det vara i ett ord hualigen. Vet inte, det var nåt norrländskt uttryck.
Bortskämd kanske men det ger kraft till hela året framöver. Socker på moset. Pricken över i:t. Guldkant på tillvaron. Bomull för själen. 
Jag viiiill till Skiathos, Skopelos eller Lefkas igen. 
I år på Vings sida för olika öar i Grekland står de i bokstavsordning typ, Santorini, Samos, Skiathos, Skopoles, utan i år står de Mamma mia öarna. Snacka om att rida på vågen. 
Bra jobbat, Björn och Benny!

Dear god. Let me go to greece this year. I'll be a good girl and I'll pray every evning.
Gud som haver barnen kär se till mig som greksjuk är.
Amen.



Inga kommentarer: