Kvalitetstv när det är som bäst.


Det är skillnad på tv och tv och på gala och gala.

Kvällens direktsända gala på TV 1 slog alla andra galor tillsammans med längdhoppslänger!
Sveriges bästa artister bjuder på sig själva, komponerar eget material med finess och humor.
Robert Gustavssons Per Gessle sång var helt enastående. Han behöver inte känna sig så hotad av Björn Gustavsson som han gör parodi på att han gör.Än på ett tag. Guldlock är fenomenal och när han hoppar höjdhopp över skrivbord dör jag bara.

Vilken trio,  Marcus Fagervall, Brolle, mums,  och Magnus Bäckström (Han hade verkligen blivit snygg? Botox eller var det bara håret?) 
Lite kul med Körberg. Det enda jag kan tänka på att han faktiskt har en sittkudde för att köra sin stora stadsjeep. Men han sjunger ju som en gud, ingen tvekan om det. Alla kan ju inte se ut som Brolle...

Inga avbrott för reklam  och riiiing och röööööössssstaaaaaaaaaaaa . Piuhhh.

Människor med ett kall och styrka gör en efter en entre och de flesta ( kanske inte Sara 14 som simmade bra) hi hi tack hihi tack hi hade nåt att delge och säga.
Känslan man fick för den unga kille som förlorat två armar och ben var obeskrivlig och om man kunde göra honom till kung skulle man.

Synd att Kallur inte vann Jerringpriset det var hon värd. En tjej som går rakt genom rutan
"det känns som jag fått en häckjävul som tar över min kropp och gör vad den vill" Hick!
Skön tjej.
Läraren från Klass 9 var fantastisk. Han pratade ganska länge och man hade öronen på spänn hela talet. " Inget är grattis" Skön brytning, skön kille.

Där fick ni till det Tv 1 och Settman. Jag är imponerad och Settmans Tv bolag skrattar hela vägen till banken.
På tal om pengar. Summan de presenterade från svenska spel på storskärmen kunde man ju inte ens läsa 1333666000009999000099000 KR . 
Jag la 110 spänn i lördags .  Inget är grattis!

Inga kommentarer: