Skräck!


Nu har det hänt! Det som jag fruktat för så länge.
I 20 år har jag oroat och varit nervös inför att detta ska ske. Som i en mardröm har det spelats upp framför mig.





Jag vet inte vad jag ska göra i biltvätten. 
Nåt går fel.
Stressen över att göra fel och hela bilen skrapas av det där som blåser torr bilen.
eller att de rödblåa borstarna kör rakt in i rutan. KRASCH!



Det blev ju aldrig röd lampa den gröna blinkade bara med pil vidare ....
Så då körde jag vidare och med lika skitig bil började den blåsas torr??
De röda och blåa borstarna hade ju inte ens använts.

Förödmjukelsen är total. Jag måste in till killen, naturligtvis killen och fråga vad som blivit fel.
Varför är det så jobbigt att fråga bilfrågor i en mack när man är tjej?
Varför känner man sig som värsta bimbon? Jag är ju inte ens blond????
Hur man än formulerar sig så låter man dum.

När jag körde in på macken trodde jag att jag hade Janne Josefsson i "Uppdrag granskning" i rödbrun krullig peruk i en tv 4 bil bakom mig. Men det var det förstås inte men det hade varit kul.






1 kommentar:

Fiffi sa...

Hahaha. Det där var ju lite roligt ju :) Jag antar att du fick köra en gång till?