Katten är så söt!

Nu är jag bortrest i två nätter och jobbar.
Jag hann väl inte längre än 10 mil så ringer sonen och katten har bajsat ner hela nedervåningen...tom bärbara datorn har hon prickat in.
Jag gav instuktioner om hur hon ska tvättas i rumpan med lavendelschampot och för en 14 åring är det stort att göra det plus att tvätta bajsfläckar på mattor och golv.
Det är ju inte helt lätt att tvätta en katt som är livrädd för vatten och snart blev halva släkten insatt i kattbajseriet.
Tusen tack svärföräldrar. Tänk om uppfördaren visste om att ni klippte bort geggan i rumpan, hon hade svimmat. Men nöden har ingen lag...det tyckte visst inte Sigrid (katten) heller.
Jag har väl pratat 10 ggr med barnen på 30 mils avstånd om bajs, risavkok, medicin att köpa, var det finns och vad det heter. Dottern vill sova i tält men jag berättar att det ska spöregna. "Du sa ju att det skulle bli fint väder! Blir det fint när jag fyller år?" Hjälp...
Samtidigt försöker jag bygga en schysst butik. Simultankapaciteten spinner på högsta nivå men det är inte bra för stressen tornar upp sig som små djävular som åker Virvelvinden i tinningarna. Puh, nu ska jag upp på hotellrummet och lägga mig på spikmattan.

Inga kommentarer: