Tidsfördriv.




1.Ta upp närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4, vad står det?

Holger (det är en almenacka)

2.Sträck ut din vänstra arm, vad rör du vid?

Nyaste numret av Hus & Hem

3. Vad såg du senast på tv?

Babel

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?

11.35

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?

Lyssnar på J som monterar en bänk med rund ho i tvättstugan, lyssnar på sonens tv, nåt amerikankt skitskrik, drickar kaffe.

6. När var du senast ute, vad gjorde du då?

I fredags. Ågatan med två familjer inkl. alla barn! Mycket trevligt.

7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökning?

Galaxer i mina braxer bloggen.

8. Vad har du på dig?

Myspys

9. Drömde du något i natt?

Jag vet faktiskt precis. Att jag skulle berättta för en hel skola att den som de just skulle dela ut pris till hade omkommit (dyningar från Babel) J väckte mig genom att killa i armhålan med nåt drömskt i blicken.

10. När skrattade du senast?

I fredags kväll tror jag...

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?

Två egenmålade porträtt av barnen. En Gunilla Mann som vi fick i bröllopspresent.

12. Har du sett något konstigt på sistone?

En konstig sving på Kårsta. Typen; bäverhalshuggare ( Man 45 år)

13. Vad tycker du om den här utmaningen?

Kul, har inget annat kul att skriva om på bloggen...

14. Vilken var den senaste filmen du såg?

 Änglar och Demoner

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa då?

Vad skulle jag inte köpa? Jag skulle inte köpa kristallkrona, inte en fet guldlänk, inte en röd sportbil.

16. Berätta något om dig själv som folk inte vet om:

Jag kommer ihåg  telefonnummer från lågstadietiden till mina klasskompisar.

17. George Bush?

Han ser ut som djuret Alf på TV och har ful dialekt.

18 & 19. Vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka?

Hedvig och Petter.

20. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?

Överväga, ja men gärna en bestämd tid.

21. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?

Kom så ska ta ta dig till din familj.

22. Jag utmanar... alla som känner sig manade (eller är lika fantasilösa som jag i dag!)

Inga kommentarer: