Kommersiellt väder.






















Det blir väderomslag i helgen. Det är då som jag och den större delen av svenska folket går på semester.Jag ska till västkusten. Där blåser det bort, säger ju alla. I hope soo.
Researrangörerna gnuggar sida händer och skickar ut lockande nyhetsbrev med rubriken "Väderomslag, ta din familj till värmen på lördag" till såna som mig. Imorse gick jag just igenom alla sista minutenresor och jag är nog inte ensam.
Butiksägarna gnuggar även dom sina krängarhänder.
Jag håller mig ständigt uppdaterad på vädret på klart.se. "A-ha regn på lördagen,finare på kvällen." Nästa dag regn, men fint dagen efter. Klart.se är en mycket bra vädersait med John Poolman som frontfigur. Prognosen skiftar mest hela tiden allt eftersom nya uppgifter kommer in verkar det som. Det är en kille som hittade på stora saiter såsom blocket och nån mer som startat den sidan.(med reservation för fel uppgifter) Smart kille.
Det måste vara vädret som är den största snackisen just nu. Alla vet att är det så här fint i två veckor kan det inte hålla i sig så mycket längre.Nu ska jag byta alla mina fina inköpta linnen till en tjocktröja istället. Sen ska jag börja efter mottot leva i nuet . Carpe diem eller vad fan det kallas.*inte alls bitter*

Sigrid ligger med kall blöt handduk över sig.Skönt!

Inga kommentarer: