Sommar igen!

Hemma igen efter en helfestlig helg med lekar, tävling med äkta fightingspirit.
Mat, tal, dans och storbildstv i en lada fram till 03.30. Mycket trevligt!
Varför är jag alltid helt mörbultad efter såna här fester? Är väldans stel nacken men kan inte minnas några headbanging som brukar medföra nackstelhet. Men det kan ju vara möjligt att det finns luckor...
 Utedass och endast en kall sjö 14,5 grader att tvätta sig i är charmigt men bara i ett par dar. 
Apråpå luckor. Ficklampan som användes på dasset på natten försvann men hittades när det dagades nere i luckan för mänskligt avfall. 
Det är obeskrivligt mysigt att knalla hemmåt på en slingrande grusväg mellan diken med blommande hundkex och midsommarblomster när det börjar att ljusna och fåglarna kvittrar som om de fått fnatt.
Jag får det inte att funka mellan mobilen och datorn så en bild på min utstyrsel för kvällen verkar det inte bli nåt av om inte någon annan vänlig fotograf skickar en bild.
Alla hade jeans, fina gympadojor och på en höjd en sverigetröja UTOM jag.
Lite udda i sällskapet men jag fick sy och det är kul. Undrar om jag någonsin kommer ha på mig turkosa nätstrumpbyxor med knallgula fotbollsstrumpor igen?!

1 kommentar:

Anonym sa...

Är det någon som är förvånad???
Petronella i ett nötskal :)
Kram Bella