Vitpeppar och statister.

Mörka moln tornar upp sig...bokstavligen.
Sonen kräks och jag äter vitpepparkorn. Snart är det fest och jag vill inte bli smittad.
Jag brukar inte bli det men nu känner jag på mig att det kommer bli så den här gången.
Eller så blir jag det på väg i bussen med de andra....(påminner om en resa till Tyskland när jag var 7 år. Hela friidrottsförbundet låg och spydde på golvet i bussen hela vägen)
Nej nu ska jag inte tänka mer på det!
Jag får jobbtips på mailen. Det är inga jobb som tilltalar mig men det är kul att se vad de söker. 
Det är mycket statistjobb. Just nu söker de konsertpublik till nya Wallanderfilmen och en dansare till möbelreklam. Undrar vilka som ska spela? Är det Robbie gör jag det gratis. Är det Sveningvars...blä, nu mår jag plötsligt lite illa. Dansare nja , jag kan hoppa i sängen...eller bädda en drömbädd. Det är jag bra på.
Nu tar jag mig en vitpepparshot till!


1 kommentar:

Petronella sa...

Ha ha, fy fan! Ska Hannibal Lector köpa ny soffa?