Lite skit i hörnen.


Värmebölja är lika med sanitär olägenhet. Iallafall hemma hos oss. Varför städar man så lite bara för att det är soligt. För att man måste vara ute hela tiden troligtvis. Måste man det? I början på en värmebölja är det så iallfall men nu behöver man inte skämmas för att sitta inne längre. Sitta inne och blogga t.ex. I år har jag faktiskt svängt om när det gäller det där och det där med att vara i solen hela tiden när det är fint väder. Jag har insett att för mig finns inget alternativ. Solen är inte bara god för oss. Den är mycket skadlig om man inte sköter det. Jag har stått på fotbollsplan nu i ett par dagar och ser dessa illröda människor. Har hört massor av dumma kommentarer. "Jag har så mycket hår så jag behöver ingen solfaktor" Det var sagt med lite ironi men hudcancer är inte ironiskt. Den är livshotande. Jag har inom en vecka träffat två män i 45 årsåldern som drabbats av hudcancer i ansiktet. Inga bleka rödtottar utan vanligt pigmenterade killar. Det kommer ifatt oss nu. Den generationen som solade solarium, som stekte sig på Mallis, som pressade i Benidorm och vars föräldrar som inte visste lika mycket som vi gör idag. Jag är en av dom och jag har redan fått betala. Jag bara hoppas inte malignt melanom tar min slutnota.

Inga kommentarer: