40 years old and virgin.

Dagen efter världens party. Vaknade med ångest som man kan göra ibland. Men vad sjutton , det var bara kul. Asröj! Jag får väl ta att gästerna hade kul åt mig och det bästa är att de hade kul med mig. 
Jag vill komma ihåg allt. Jag trodde jag gjorde det till jag såg bilderna i kameran... 

Svenska sommaren visade sig från sin allra bästa sida. 40 vänner, gamla som nya, kommer nersläntrande i trädgården även de från sin bästa sida. Finklädda, uppsluppna och sommarfräscha. 
De möts av ett omsorgfullt dukat långbord ( temat var svartvitt inkl. 40 kg sjösten) under fyra juleljusbeklädda partytält, bar, två kockar, trubadur, piggelindrink och en glittrande pool.
Det tog inte lång tid förrän första 40-åringen hamnade i poolen och ett par timmar till så låg även jag i spat (med skor och allt) Som T sa: "Det fattar du väl att du hamnar i poolen när du fyller 40!" Man lär så länge man lever.
Jag fick höra flera fina tal som boostade mitt självförtroende en smula och som fick mig att påminnas om sånt jag aldrig vill glömma och om sånt jag helst vill glömma. Våra gäster var väldigt bra på att, under hela kvällen, påminna oss om sånt som vi hoppats på att de glömt. 

Idag har vi öppnat fantastiska, roliga,  genomtänkta, generösa, hemgjorda och otroligt uppskattade presenter!  Vi hade tänkt öppna dem tillsammans med gästerna men vi glömde liksom bort det i tumultet igår. 

Dagen bestod även i att J. varit slavdrivare och jag har grymtat och stånkat. E spelade med sitt lag hem guldet i Forwardcupen och avgjorde med en sjukt snygg straff. Tårarna sprutade under solglasögonen.
Min lilla, stora tjej!

Jag måste länka till ex-svägerskans blogg för hennes underbara inlägg idag.








Inga kommentarer: