Det blir vad det blir, jo tjena.

Nu är det äntligen bokat. Hotellet. Har bytit tre gånger. Det allra första kommer jag inte ens ihåg varför jag bytte bort. Nästa gång tror jag att jag beställer ospec... Lite mer det blir vad det blir.
Gardasjöns natur är bergig och äventyrlig i norr och lite plattare i söder. Jag vill ha berg och vackra vyer. I söder är det livligare. Jag vill ha det livligt men inte för livligt. Jag vill ha det rent, familjärt, charmigt och absolut inget hotellkomplex. Jag vill ha uppvärmd, ej saltvatten pool, sjönära, sjöutsikt, sjöbris, inga sjölejon gud, det snurrar i huvudet.
Hittar jag ett hotell som verkar bra så så har de dåliga betyg på Tripadvisor eller, ve och fasa, plaststolar på restaurangen.
I Limone (smaka på namnet LiiimooooOOOnnneeehhh) i norr verkar det vara risk för pensionärsvarning fast det är ohyggligt vackert. Få restauranger. Det avgjorde. Jag bytte till ett hotell o söder, Sirmione. Livligare stad och nära till de andra mysiga orterna man kan läsa om. Men inga Dolomiter med vita toppar.
Middag ingick och är maten dålig avlider jag. Vi är ju i Italien, då kan väl inte maten vara dålig?Jag brukar kunna finna mig och skratta åt det mesta om det är Fawlty Towers-hotel. Basil är ju kul om man inte bor på hans hotel, vill säga.
Hur som helst så är det nog vackert och med hyrbilen tar vi oss till bergen, Limone, det kända vindistriktet, (vad det nu hette), kanske klämmer in en dag i Milano. Johan ska absolut till Riva fabriken och bilen får ta oss långa omvägar så barnen inte får nys om Gardaland, (typ Liseberg) Aqualand och Movieland.
Ciao!



Inga kommentarer: