Måndag.

Idag fann jag dem! Svarta partyskor, lack, skinn inuti, kilklack, lagom höga, rätt storlek, bronzefärgade spännen, sköna och halva reapriset. Är det inte otroligt så säg. Fan jag borde ha tagit en trisslott. Kikade även på Din sko och blir nästan förbannad på vilket billigt skit de säljer där. Bara syntet och passformen är gjorda till alienfötter eller nåt.

Dagen började bra, NOT. Jag bytte lösen på jobbmailen precis innan jag gick på semester så ni kan ju räkna ut hur det gick i morse när jag skulle uppdatera 4 veckors ledighet. Morr.

Nu börjar huset fyllas av diverse rekvisita inför helgens stundande 40 årsfest. Det är tallrikar, bestick, glas av alla dess former, duk, dekorationer, karaffer, snacks,  mm, mm. Vad tomt det kommer bli när det är över. Bokstavligen. Förhoppningsvis blir det många goda minnen kvar. Det vet jag att det blir. Jag har även delat ut varningsblad till samtliga grannar idag.

Nu har katten löpt amok och landat i kartongen med chips som är även det är till festen. Suck. Sigrid har fått ny kattlåda idag. En värsting, (jo det finns värstingkattlådor) med kolfilter, tak, spade och spadhållare, lucka och den matchade t. o. m. lilla toan. Hon tyckte om den från första stund och så så nöjd ut när hon klev in och la sin första kisspöl. Det finns ingen som är så söt på toa som Siggan! Fast det luktar som vanligt kattpiss, konstigt.






Inga kommentarer: