You are golden!

Långa och många tal från olika människor. Vi hade alla en hel del gemensamma nämnare för vår huvudperson C. Jag pratade om vilka färger jag tänkte på när det gäller C. Lila och Guld, varför vet jag inte men det är de färger som kommer upp när jag tänker på henne. När hon fick två ärvda och väldigt värdefulla ringar i lila och guld under talet innan mig var det lite "spooky".
Hur som helst så släpper en del tal lös känslorna och jag grinade som lille skutt liksom min bordsgranne. Det var en rykande åtgång på marimekkoservetterna...
Mitt tal handlade även om hur C kan tillåta sig att gråta en skvätt lika naturligt som man skrattar. Inte så vanligt bland oss andra var det som jag ville framhäva. Med två svullna ögon och sprucken röst försvann iden med det hela en smula.
En fantastiskt kul kväll blev det och party all night long. Det är ett privilegium att ha sina gamla vänner kvar även om livet snurrar på hög fart på olika håll.




Inga kommentarer: