Det kunde vara värre.

Jobbar som en besatt igen. Idag har det varit en sån skitdag när man vill ha åtta armar fast man bara har två och praktikanter som kan tänka själv. Men det kunde varit värre. Ingen praktikant alls.
Mina fina semesternaglar går av en efter en men det finns ju det som är värre... Att alla åtta armarna går av en efter en t.ex.
Hur många veckor är det kvar till höstlovet??? Typ 11. Men det kunde vara värre, inget semesterveckor alls kvar, hemska tanke.
Jag vill ju ha lördag hela veckan med ett rose'glas i handen precis som A-L.
Kom just och tänka på henne idag när hon i lördagsnatt drog hela håret fram över ansiktet och satte solglasögonen framför så hon såg ut som nån i mupparna. Fniss. Det dyker upp roliga små minnesbilder från festen då och då. Det kunde vara värre, total minnesbläcka t.ex.

7 kommentarer:

A-L sa...

Det var så J blev förälskad i mig; håret i fejjan som nåt jävla kakmonster, slingrandes runt en kvast som Lena Ph;)

Vilket fint poolområde ni har. Skulle aldrig behöva tänka Grekland eller Thailand om jag bodde så där!

Helena sa...

Ha ha jag har bildbevis på muppen!!
Kan komma väl till pass någon gång kanske!
Tack för en kanonfest, va fint ni hade gjort, vilken god mat och herregud vilket drag på dj.n.....
Undrar bara....stod det nått på spegeln på toan????

Agneta sa...

Du har inte en liten bild eller så, på A-L? Snälla!!! =)

Singelmamman sa...

Hihi! Gillar din posititva livssyn! Ja det kunde vara värre, vad gör det om det regnar lite, i Taiwan skulle de nog bli glada över "liite" regn.

Petronella sa...

Stort& smått:
Jag har tyvärr ingen bild på A-L hade jag det skulle den ligga ute på Bloggen, var så säker!!

Helena:
Jo då det ståt ff. fint på spegeln för att det var sån där long lasting lipstick så DET GÅR INTE BOOOORT!!!
Kan du skicka kortet på muppen?

Singelmamman:
Idag tryter livssynen yttreligare...

Petronella sa...

AL:
Tack, Det regnar inte i Grekland som det gör vid våran pool!!!

Helena sa...

Absolut ska du få kortet på muppen, jag har den i mobilen....men då måste du lägga ut den här!!!
Du....du har den vita magiska svampen till spegeln????? VILEDA!!!