Det är en jungel.

Om ni visste vad jag gjort idag på jobbet skulle ni baxna. 
Jag börjar ju komma upp ålder och är nog vuxen nu?! Jag börjar så smått få en självinsikt som bara en mogen kvinna kan ha, kanske på tiden?! Jag inser att jag sliter för två. Kraven på mig själv är för höga och det skulle bara OK med hälften av det jag hunnit idag. Jag inser det. Jag inser oxå att det sitter killar i kostym och åstadkommer inte mycket än att de kan tala för sig. Men det är ingen aktivitet i verkstan. De tjänar säkert mer är jag. Jag ruttnar på det!
Jag har jobbat två veckor efter semestern och ryggen värker och orken tryter. Jag är rutten på att peka med hela handen och låta andra göra jobbet. Låter snofsigt men det är det jag ska. Jag kan inte slita i 23 butiker. Jag måste lära ut, tala, peka, visa , malla upp och skita i att lyfta, släpa och klättra. Fast det är svårt, de hinner ju aldrig klart i tid annars.
Jag går igång på projekt och så vips så är jag där släpar, lyfter och klättrar som värsta DjungelGeorge. Jag borde vara en muskelberg som DjungelGeorge. Undrar var DjungelGeorge bor. Koh Chang eller Lankawi kanske, vore värt ett besök!



1 kommentar:

Milla sa...

Först av allt ett rungande TACK för en riktig kanonfest.Jag hade gärna stannat de där sista morgontimmarna fram till 04.30. Var det några av grannarna i Hofsta Hill som inkom med klagomål????
Jädrar vad ni hade fixat och ordnat (inte förvånad)... Vilken miljö och stämning vid ett underbart snyggt poolområde a´la medelhavet ...
Supersnygg dukning som du fått till med svarta plasttallrikar, murgröna och kilovis av sjösten, superb mat och dryck, live kockar å trubadurer och DJ:s som öste på mitt i det idylliska bostadsområdet.
Tack, tack å tack ...
Vilken tur att ni hittade vår present.

Till sist jobba inte ihjäl dig - det är INTE värt det. Vem f-n tackar dig då???? Förbenat att vi tjejer ska vara så duktiga jämt ...