Back to basic.

Vi har en vänster hjärnhalva och en högerhalva. De båda behöver samarbeta för att man (kortfattat) ska bli bra på att sortera det man vill/ska/borde/måste lägga energi på .
Högra hjärnhalvan innehåller känslor, färg, helhet, sammanhang, iniativ mm.
Män kan stänga av sin högra hjärnhalva. Låter det bekant?


Alla människor har även en bubbla runt sig som stoppar det som man väljer att inte ta in. Ibland har den gått sönder av olika anledningar. DVS man är inte bra på att stoppa det som borde hålla sig utanför. Höger och vänsterhalvan lirar inte så bra ihop.
DÅ blir det jävligt mycket i huvet och det kan orsaka t.ex huvudvärk. I mitt fall kanske det är så. Vem vet ?
Ett bra knep på att kolla om halvorna samarbetar bra ihop är att krypa. Du får absolut inte krypa passgång! Då är det kört. Gissa vad jag gjorde efter lite lömska knep från min nya guru?Jag visste tom. att man inte skulle krypa passgång.
För att öva upp att höger och vänster hjärnhalva ska samarbeta så ska man krypa.
Så sakta man kan i 7 min i 7 dagar i 7 veckor.
Det är därför jätteviktigt att små barn kryper, det hjälper dem i hela livet!
Så nu kryper jag...igen.

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Hm, måste genast prova att krypa känner jag.

Fiffi sa...

Vilken grej! Ska genast prova.
tar lite tid att hämta burkarna och jag blir skitig på knäna, men what the f**k.