Effektiv utan belöning.

Ibland är jag effektiv. (kul att läsa va, A-L?)
Jag lade igen datorn (jobb) prick klockan 17.00
Fixade fika år vår ännu mer effektiva badrumskille.
Rensade ute i lite krukor. Krattade.
Skjutsade E till friståendeträningen.
Handlade på vägen hem. Plantjord, kyckling utan glasbitar och en Tazette.
Planterade tazett och fixade lite med maten.
Sprang min första runda. 20 min och det gick hur bra som helst. Fattar ingenting?!
Hämtade E från friståendeträningen.
Åt, hungrig som en varg.
Hjälpte min son att göra matteläxa. (eget iniativ?!) Vilket va rätt svårt med en katt som tycker det är jättekul att leka med måttbandet och spriteburken som det skulle räknas ut diametern på. Hon är ljuvlig!
Duschade i vår lilla, lilla kabin i källaren (längtar till vårt nya badrum).
Ut i mörkret och planterade mina ranunkelknölar. (E trodde det var kackerlackor som låg och gottade sig i vattnet.)
Tog vara på 8 burkar sylt och diskade dem. Undrar ni varför?
Jo, de ska vara uppe taket i nya badrummet*asgrv*. De skyddar spottarna så det inte kommer isolering på dem. De riktiga, exakt likadana var restade på Bauhaus. Fast där hette de dosskydd eller nåt , var dubbelt så dyra och inte ens sylt i. J var väldigt nöjd!
Dagens belöning uteblev. Det var Hockey istället för Grace Anatomy, skandal. 

1 kommentar:

A-L sa...

What´s up? I dag på min lediga dag har jag gjort två långkok, bakat 150 bullar, storstädat huset, varit på gym, planterat 10 krukor med vårblommor, sprungit en mil, packat, städat alla garderober, gjort 500 sit-ups. Nu återstår 5 liter ärtsoppa som ska kokas och frysas in. Sen en valium och kolla in alla inspelningar av Biggest Looser. Bah!