Jag vill blir en inredningsblogg när jag blir stor...eller Petronellas påskprylar.

Hjördis!


















                 Påskperser 






och påskris.


























Påskpyssel,kolla tuppkammen!


























Varsågod, bjuder på ett pottpuri på Petronellas påskprylar!
Jag fick mitt årliga ryck att vilja ha ett växthus och har hittat ett på nätet som jag tror ska införskaffa en gång för alla. 
I väntan på det har jag dragit fram det gamla slagbordet ur katastrof-förrådet och påbörjat min egen lilla planteringshörna. Va tycks, själv är jag väldigt nöjd. 

Påskpysslet med målade ägg är från förra året (Panduro)och redan favoriter. Sonens sätt att skapa sitt ägg med tuppkam är genialisk! Han kommer bli nåt.

Vi hann även med att skåda dottern vinna guld på klubbmästerskapet i Trampett. STOLT!
Tänk att det skulle bli nåt så atletiskt av "Tjockabullan med korvben och viköron" vårt älskvärda namn på E när hon var krum bäbis.



1 kommentar:

Anonym sa...

Hello Petronella,
Himla kul att du börjat blogga. Blev tipsad av Annika och läser nu alla dina inlägg. Kul att få följa med dig i dina tankar och i vardagen - du skriver verkligen superbra.
Får ta en lunch snart!? Har inte glömt bort dina stövlar.
Kram Camilla