Livet i pappersform.

Kollar igenom gamla dammiga album och skrattar åt tapeter, fula köksluckor, fula frisyrer, med krystvärkar och lustgasen upptryckt i ansiktet, små krumma barn, möhippor och bröllop. 
Var dom med? Var tog hon vägen? Faaan vad smal jag var? Vad tjock han var! Varför sa INGEN att jag inte passade i superkortlugg? Paris, Amsterdam, Barcelona, New York, på Liseberg , Österlen, på någon ö i Unden med massor av fästingar och i trädgården hemma. 
Väninnorna ; 10, 20, 30 ...snart är vi 40 år. And still around, I love you!
Det var länge sen jag framkallade pappfoton och köpte album. Klippte och klistrade. Dåtidens scrapbooking. Nu vill jag ha det på dator. Man kan retuscha och lägga till andra effekter.
Jag tycker det är fantastiskt kul att göra egna fotoböcker på nätet. Photohomedesigner har bra mallar och det blir jättefint! 
Blir man smalare på pappersfoton?  Datorn lägger på 5 kilo var det inte så? Jo det tror jag bestämt!


Inga kommentarer: