Tiger och Jag.

Snart dags för golfsäsong...blandade känslor.
Nej, jag tänker inte spela i år.
Golftidningen åkte direkt i gröna sopen.
Så där ja!
Undrar om golfklubbor brinner bra i majbrasan?
Bollarna kanske flyger iväg ur brasan som små projektiler. Nä, just det. Det behöver jag inte oroa mig över för alla bollarna ligger i vattenhålen på hål nr  3, 6, 9, 12, 16, och  17. Resten ligger i stenröset på hål 2 bland huggormarna och nerstampade i bunkrarna på de övriga förtjusande och natursköna hålen. 
Det känns så skönt att jag har tagit beslutet: Ingen golf 2009 or ever!
Men så ringde mobben. "Hej, det är G." (min elaka syster) Nu är gör hon skäl för namnet.
"Vet du vad jag har gjort? Jag har anmält mig till golfkurs, kul va?! Nu kan vi äntligen spela ihop"
På kvällen ringer nästa väninna C. "Har du spelat nån runda än? Ska vi ut snart?"

Det blir lektioner igen då hos Janne i vita byxor och cabbad sportbil.
Sist jag var där och enda gången jag tagit lektioner filmade han in min swing.
"Va fan, jag ser ju ut som en tant!" Lär mig vad som helst med jag vill inte ha en sån där kärringswing. 

2009 ska bli det bästa golfåret i mitt liv, så de så!
Det är ju så jävla trevlig och avkopplande...

 


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas att jag slipper bli filmad - men någon kärringsving kommer jag aldrig att ha !!
Vi kommer bli en skön syn på banorna

din inte alls "elaka syster" G

Petronella sa...

Närå hoppas du såg glimten i mitt öga?!