I'm a big, big girl in a small world at a big globe.

Hemma igen. Jag har varit tre dagar i Storstaden och jobbat. Utvecklat konceptet minsann och studerat kundens väg i butiken. Upp 06.00 och hemma på hotellet vid 21.00. Sov som en gris på tåget hem.
Fast igår tog vi en sväng till SÖS och teipade ihop en stackars kollega som fick ett EU-anpassat as till stege (tung) i pannan som en annan stackars finsk kollega hade råkat tappa.
Slapp sy.

Jag kan varmt rekommendera Sickla köpkvarter. Ett mycket fint område som är en gammal industri som nu är restauranger, butiker och ett litet designmecca.
Lite lustigt var det i morse när jag 7.35 lunkade genom Sickla köpstad med mina arbetskamrater. Då knackar det i ett utav de miljoner av vindrutor. Jag tittar upp lite förstrött och där står O och vinkar ett par våningar upp. O är dotterns fotbollstränare och kompis pappa hemmifrån. Vad är oddsen att han ska se mig precis när jag går förbi hans kontorsfönster och känna igen mig så där ovan ifrån? 
På tåget möter jag en tjejkompis och närmsta grannen sitter ett par stolar ifrån mig. 
It's a small world.


Inga kommentarer: