Whereever I lay my hat.

Ikväll är jag ledsen. Det är inte alltid så roligt att bo på hotel. Jag vill vara hemma....
Sitta i soffan med barnen, man och katt.
När jag talade med dem där hemma alldeles nyss frågade de var jag var. "-I bilen är på väg hem, svarade jag?!"Hem? Det känns som om det hotellet är mitt hem, 25 mil hemmifrån.
Jag är igenkänd här iallafall. Mycket trevlig personal och någongång har jag fått sviten. Men det hjälper inte.Borta bra men hemma bäst (om det inte är med hela familjen på en liten, liten grekisk ö)
Det är en fördel. Jag behöver inte kämpa för tvkontrollen och jag behöver inte diska efter frukosten. Men det hjälper inte ikväll....

2 kommentarer:

A-L sa...

Den resan är MIN! Vi har inte hunnit haft familjeråd än, men i kväll dras utpressningen åt. Äsch, va f-n, familjeråd, jag försöker bara låta demokratisk. Men visst lät det billigt? 13 dagar i Malaysia, boende i en bungalow direkt på stranden, inkl frukost för 45 000 kr!! Barnen behöver bara ta ledigt 4 skoldagar. I kväll ska det bokas, må det bära eller brista!

A-L sa...

Det är Ving. Sök avresa från Stockholm 1/1 till Malaysia (Langkawi). Hotellet heter nåt med Resort och är trestjärnigt. Fåtal platser kvar står det...