Högtrycket är bokat!


Jag har fått lugn i sinnet. Vi har äntligen fått tag i ett hus att hyra v 28 på västkusten. Bohus-Malmön närmare bestämt. En lite ö strax nedanför Kungshamn/Smögen.
Jag ska gå på varma klippor. 
Jag ska titta på när barnen fiskar krabbor. 
Jag ska ligga i ett par timmar i solen och studera väninnan som försöker sig ner i vattnet. Det brukar ta ett par timmar.
Jag ska hoppa från hopptornet.
Jag ska ta med mig någon av Camilla Läckbergs deckare som utspelar sig i fjällbacka.
Jag ska titta när de andra äter räkor. Blä, de är rosa, har spröt, svarta utstående ögon, luktar illa, slemmiga, krasiga och skitläbbiga.  
Jag ska ta fina kort på båthus, samla snäckor och  lyssna till fiskarna i sina båtar som pratar som galenskaparna gör i sången. "Sill, sill, kan inte sitta still"
På kvällarna ska jag gå med stor tröja och jeansshorts. 
Hur låter det på en skala? Typ TIO!

ps/ Som lite försmak på västkustlivet har jag lagt upp ett bildspel på maneter.Så påpassligt...

Inga kommentarer: