Do the hip-hop the hip-hop, hop.

Två kommentarer! Ni tar er. 
Det var så kul att jag blev inspirerad att skriva nåt. Men vad?
Timbuktu är en väldigt sympatisk kille tycker jag. I like him!
Jag gillar de flesta hip-hopare, faktiskt. Petter, Mange Smith, m. fl. Finns det nå'n åldersgräns på det? Jag känner ingen i min ålder som gillar det. Bara jag...?
Timbuktu gjorde ett skönt rum idag på Roomservice. Klockrent till dem som bodde där.
Vi håller på och uppdaterar vårt vardagsrum. Den gamla tegelväggen är ett minne blott. Nu är det rå, putsad i cementfärg typ. Det är tv-väggen. Jag gillar kontrasten rått ihop med varma textiler och tapeter. Det ska bli coolt. Jättecoolt.  Och hur cool kan man bli på en skala? Undrar en medelålders tvåbarnsmamma i villområdet lagom.
F, en kommentar tack! Jag vill ha massor av kommentarer. Vad skulle ni göra om ni fick göra vårt/ett  vardagsrum? Tapeter, färger. Vi har mörkgrå soffa och ekmöbler.
Lycka till jag ser fram mot era ideer! Bästa ideen belönas!





1 kommentar:

Ann-Louise sa...

Bara inte en fondtapetvägg! Jag är så trött på det så jag spyr (vi har det i VARENDA rum). Vägg med råspont eller slagg är snyggt. Ljust grå, typ lite 1700-tals stålgrå tycker jag är snyggt som väggfärg.

Just nu håller jag på att fixa svartvita foton på barnen/places/people I love. Ska rama in dem i svarta enkla ramar och sätta längs en kortvägg i vardagsrummet, på vanlig vitmålad list (med kant), rätt långt upp mot taket (är jag glasklar?).

Betong är jag helsåld på just nu. Snyggt att blanda med lite "ljuvare" ting (tyllgardiner etc). Krukor, ljusstakar och frukter (har köpt betongfrukter på Finrummet, att dekorera med, jätteläckert). Puh, det var alles!