Lördagsfunderingar.

Min katt har very good taste! Hon älskar fetaost precis som sin matte.Ikväll gjorde jag min favvodipsås: 
Sigrids fetaostdipp.
1 pkt fetaost
1 dl. creme fraiche
1/2 dl majjo
1 vitlöksklyfta
Ett gäng blad basilika
Lite flingsalt och svartpeppar. Dekorera med några basilikablad.
Mixa och ställ kallt ett tag innan du njuter det till t.ex grillat!



Norges bidrag kommer att vinna precis som många förutspår. Jag skulle precis protestera på min exsvägerskas blogg men tänkte; måste ju lyssna på hela klippet innan jag uttalar mig. 
 Å va fan. Hon har rätt, Norge vinner. Jag får sköna Moulin -Rouge-Evan -McGregor- vibbar av detta nummer. Han sjunger ut så där skönt som Christian gör när han står uppe på elefanten. "Myyyyyy gift is my song"
"Love is a splendid thing!  Love lift us up where we belong. All we need is love!" I Löv it, löv it!
Det kommer även funka i öststatsländerna.

Nästa vecka kommer jag inte titta på schlagerfinalen. Ska på en Beatlesmusikal/show med Liverpool och en kör från Örebro. Det blir nog drag. Måste man sitta ner tro? Det kommer aldrig gå...



1 kommentar:

A-L sa...

Ja, men då ses vi hos Beatles! Fast nog hinner man se schlagern...om inte annat på nåt hak med TV, eller?