Upplevelse?

Lovade E och hennes kompis att "vakta" när de badade i upplevelsebadet.
Alla var utstyrda i en hel del tvivelaktiga badkläder utom jag. Chinos, t-shirt, barfota, godis och bok var min stil.
Familjer från hela mellansverige var där som långhelgsnöje. Barn springer droppandes med armpuffar. Magra tonåringer som är jättecoola med hängshorts och snus. I vattnet?! 
Mamma med boobsen utanför kreationen som skulle dölja vad som dock inte doldes.
Jag valde att titta bort lite svävande för att inte göra henne alltför generad när hon märkte att den hängde fritt. 
Rutschkanan knakade och krängde och vilda skrik ljöd så det var omöjligt att läsa min goda bok.
Det luktar väldigt gott och nostalgiskt i badhus. Påminner om barndom och förväntan. Nästan som julafton. Men med detta hav av bleka människor glufsandes hamburgare på blöta urtvättade handdukar på plaststolar. Pommes långt ifrån friteringsspänst på golvet bland svampiga fötter i olika storlekar och med olika behåringar får mig att längta efter ja, tro det eller ej, en öde klapperstrand vid en klippa i Grekland efter att ha slingrat bilvägen eller mer likt åsnevägen sig ner mot örördheten och tystanden. Otippat va?!
Bild: vägen till en fantastisk strand på ön Milos.  Vägen dit är mödan värt.

Inga kommentarer: